linneathyren.blogg.se

Uppväxt på bondgård, nu mer storstads-brud, med ett brinnande djurintresse

tv-serier

Hejsan hejsan!

Kollar en del på serier idag, och såklart göt en massa plugg. Håller på att se om Arrow och Flash för typ 3:e och 4:e gången, bara de att denna gång kollar jag för första gången på dem parallellt och i rätt ordning, vilket är riktigt roligt. De båda serierna hör ju ihop och i många av avsnitten besöker superhjältarna varandra i deras städer, det ger en bättre upplevelse att se båda serierna parallellt istället för att se dem en och en.  Jag har alltid haft en förkärlek för DC-comics sedan första gången jag såg The Flash, vilken alltså var den första serien jag såg på med DC-comics som bakgrund.

Jag har egentligen aldrig gillat superhjältar så mycket, och jag har svårt att riktigt fastna för serier som har avsnitt som är längre än 30min. Jag tror att den största anledningen till att jag fastnade för flash är vetenskapen i den, jag har alltid älskat serier som använder ren nördhumor, det blir lite som The Big Bang Theory. Jag är ju en ofantligt nördig person med en fruktansvärt dålig humor och ett sinne för riktigt dåliga nördskämt, så dessa tre serier är några utav mina absoluta favoriter. Och sen dess har jag alltså bara fortsatt på detta spår. Riktigt riktigt roligt faktiskt. 

slänger in länken med ordningen på The Flash och The Arrow 

https://geekritique.net/2015/05/19/arrow-and-the-flash-chronological-order/

Vi hörs! 

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: