linneathyren.blogg.se

Uppväxt på bondgård, nu mer storstads-brud, med ett brinnande djurintresse

En helt normal dag

först och främst. jag hatar kommunaltrafik. Idag kommer sammanlagt 4 h ha spenderats på pendeltåget för en föreläsning på 2 timmar. Och det är helt värdelöst.... 
 
så, nu har jag fått ur mig detta. 
 
Sitter just nu på pendeltåget på väg hem efter en väldigt kort dag i "Flempan" (Flemimgsberg), hade bara en tvåtimmars föreläsnign i matte idag och detta var helt och hållet välbehövligt. jag är trött som aldrig förr, och detta beror främst på att det är så mycket nya intryck från allt hela dagarna nu mer. En bidragande faktor är såklart att tempot är ett helt annat här jämfört med SLU och Agronomprogrammet. Man skulle nästan kunna säga att tempot ökat med 200% jamö´fört med innan, så de är klart att detta är en bidragande faktor detta med. Men nu ser jag fram emot en lugn helg med en massa mys och stunder av att inte gör något alls. Vore välbehövligt nu. 
Idag fick jag ett sms från min kära sambo som glömt sina hemnycklar hemma, trodde inte detta skulle bli ett problem tills han fick sluta 2 h tidigare än mig, så han får lov å vänta i 3h xD känns rätt bra för jag har gjort samma sak jag också, så nu kan han sluta reta mig för detta. 
 
De har egentligen inte hänt särskilt mycket på senaste tiden, har mest pluggat & sovit, det har ju en tendens att bli så när pendlingen tar upp det mesta utav "hemma tiden" på vardagarna, annars tycker jag nog at det funkar väldigt bra att pendla (så länge allt går som det ska). Är förvånad själv av hur lite det stör mig att inte påverka själv när jag kommer fram och inte. Det finns något rogivande över att inte kunna styra just det momentet, hade jag däremot behövt ta bussen till pendeln hade jag nog gått under. Nu känns det rätt skönt att inte behöva sitta i bilköer genom hela Stockholm varje dag, utan snarare kunna plugga, eller som nu, skriva på bloggen.
 
Det börjar också draihop sig mot min födelsedag, och inte vilken somhelst utan min 20:e födelsedag. Det ska bli jätte roligt att fira med kompisar och familj, och bara göra sånt som jag vill göra tillsammans med dem. Håller också på att planera en utlandssemester med sambon, och på något vänster ska jag också få in en helg i Lund tillsammans med en saknad vän. Men det blir ett senare problem ;)
Linnea out!  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: