linneathyren.blogg.se

Uppväxt på bondgård, nu mer storstads-brud, med ett brinnande djurintresse

studenten och studentbalen

jag tänkte gör att litet inlägg om studenten och stuinteentbalen, detta är då främst för mitt eget minne ;)
 
på bal dagen var det Carro som fixade mitt hår och en snällsminkös fixade mitt smink då jag är helt handikappad när det kommer till dessa saker, jag köpte en billig klänning på nelly.com och den fick bli min blaklänning, det enda jag egentligtn la penagr på till bal och student var mina skor, och de va det dyraste av både mössa studentklänning och balklänning, och dem kostade 600kr, då förstår ni att jag egentligen inte hade något som kostade särskillt mycket. jag gillar egentligen inte att spenadera penagar på mig själv eller saker jag har nytta av utan jag lägger hellre pengar på andra, men inte ens då vill jag lägga ut särskillt mycket. jag gillar att se hur det växer på kontot istället för att se pengarna försvinna. 
tillbaka till balen, jag blev suernöjd med hår och smink och klänning och skor, men för mig var det mest de där med fina bilder som var roligt, och de fick vi knappt några då det både blåste och regnade som in i satan under hela dagen. villket såklart gjorde det lite trkigt, men jag yckades få någon fin bild på mig och Ria och de va såklart jätte roligt, men jag vet inte, för många låter det som att balen var de roligste som hänt på länge och att de va en super rolig dag, men jag vet inte, det var nog helt enkelt inget för mig. klart det kan vara kul att kul att kläupp sig ibland men blaen för mig ble lite over the top.
 
däremot studente, ojj vilken dag!! min sambo Jonathan tog studenten dagen innan mig på en annan skola, vilket gjorde att kvällen blev sen, sen var det bara att kliva upp kl 6 för att göra sig i ordning inför champangefrukosten kl 9 infann vi oss på skolan efter en riktigt mysig champangefrukost hemma hos en klasskompis, där gick vi i samlad trupp runt och skrev i allas studentmössor, vi drack lite till champange och sen var det dags att speinga ut ur den mest uderbara skola vi spenderat 3 år på tillsammans, euforin när vi i naturvetenskap sprang ut till we are cemichals, de va så fantastiskt och vi bara skrek och skrattade oss ut till våra föräldrar och släkt och vänner, de va en stund av lycka jag aldrig kommer glöma, de va helt otroliga tal efteråt vid betgsuttdelningen och jag grät och grät, i ren lycka för att jag fått 3 helt underbara år på en fantastisk skola med helt underbar personal. ja va säger man, studenten va en fantastisk dag trots att det öven här både regnade och blåste. jag sländger ut lite bilder från studenten som min kompis F tog, hon  har även en hemsida där man kan se mer frejasfoto.com heter det och hon är så grym fotograf. 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: