linneathyren.blogg.se

Uppväxt på bondgård, nu mer storstads-brud, med ett brinnande djurintresse

mysdag

idag tog jag och min sambo en välbehövd mysdag, bara jag och han. eftersom jag är morgonmänniska och han jobbar som kock vilket betyder att han för det mesta är hemma två på nätterna, sen jobbar han super mycket, det leder lixom till att vi kanske träffas några timmar på förmiddagen om vi har tur de dagar han jobbar. så när han är ledig brukar vi försöka ta lite tid bara vi för oss själva. idag blev det en mysdag i soffan med två första Harry Potter filmerna, vi va upp till Ria en sväng och klappade lite på henne, hon fick vila idag eftersom jag tog ett ganska hårt ridpass igår. och nu på kvällen så tog jag ett löppass, och sambon sitter vid sin dator i TS med sina kompisar, det är så skönt att vi kan göra olika saker också inte bara vara uppe i varandra hela tiden. igår va han så duktig min sambo, och red på Ria för första gången, det va väldigt roligt, hon är en väldigt speciell häst och efter ett tag vågade jag släppa honom helt, det är så sjukt roligt att se någon som aldrig ridit förut, knappt nu ridit förut, typ bara på skansen, hur sitsen är, och när man försöker förklara att man måste trampa ned hälen och sträcka på ryggen osv. och att man ska hitta känslan i ridningen, förstår en som aldrig ridit på riktigt innan vad man pratar om. för ridning är så sjukt mycket känsla i ryggmärgen. sitter även och utför lite ögonschopping, väntar nu med spänning på lönen för att kunna införskaffa mig lite nya kläder och så inför bla. skolstart, vore lite rligt å kunna köpa något nytt plagg :) ha det bra gott folk, puss
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: